Blagovne znamke nas spremljajo na vsakem koraku. Če se na hitro ozremo okoli sebe, bomo gotovo opazili kar nekaj zaščitenih znakov, ne glede na to, ali sedimo v domači dnevni sobi ali pa pohajkujemo nekje po podeželju. Hitro prepoznamo nekatere uveljavljene znake, za nekatere pa morda sploh ne vemo, da so zaščiteni. Registracija znamke je na voljo vsakemu podjetju, pa tudi drugim osebam, ki jih zanima tovrstna zaščita. Te opcije se splača izkoristiti, ne glede na to, kakšna so dejanska tveganja za zlorabo.
Večinoma se manjši podjetniki niti ne zavedajo, kakšno vrednost ima intelektualna lastnina. Velik potencial imajo tudi znaki, ki jih uporabljamo pri poslovanju, še posebej tisti, s katerimi svojo ponudbo ločujemo od konkurence. Kaj hitro se utegne zgoditi, da bodo konkurenti prepoznali nekatere prednosti, ki se lahko pokažejo pri uporabi raznovrstnih znakov, zato moramo svoje vsebine dobro zaščititi.
Kazalo vsebine
Postopek registracije znamke
Na srečo je registracija znamke precej prijazen postopek tudi za manjše podjetnike, ki nimajo veliko izkušenj s tovrstnimi opravili. Vse se opravi na Uradu RS za intelektualno lastnino, kjer najdemo tudi vse potrebne informacije za izvedbo postopka.
Prav tako bo cena za registracijo znamke razmeroma ugodna, sploh če vemo, kakšen potencial ima učinkovita izraba zaščitenih vsebin pri poslovanju na konkurenčnem trgu. Morda bo treba odšteti le dobrih sto evrov, odvisno od izbrane vrste zaščite.
Registracija znamke in druge možnosti zaščite
Za večino manjših podjetij je prav registracija znamke najbolj relevantna oblika zaščite intelektualne lastnine. Vsako podjetje namreč uporablja določene znake, s katerimi predstavlja svojo ponudbo in se ločuje od konkurence. Včasih pa uporabljamo tudi drugo intelektualno lastnino, ki jo želimo zaščititi. Posebej značilno je to za proizvodno industrijo, kjer stalno razvijamo posebne rešitve in ideje pri nadgradnji postopkov. Te vsebine zaščitimo s patentom, ki se spet le ena izmed razpoložljivih možnosti, ki se jih splača poznati.